Wanneer berichten plaatsen op LinkedIn

door | 26 oktober 2020

Het plaatsen van berichten op LinkedIn is net zo eenvoudig als op elk ander social media kanaal. Het is hier alleen de kunst om te zorgen dat je net als op Instagram en Facebook het algoritme onder de knie weet te krijgen. Maar waarom is dit algoritme zo belangrijk voor het plaatsen van berichten op LinkedIn? Omdat dit ermee te maken heeft hoe hoog jouw bericht in de tijdlijn van LinkedIn geplaatst wordt.

Een echte LinkedIn specialist weet het al jaren, wanneer je het algoritme van LinkedIn onder de knie hebt, zullen je berichten meer bereik genereren. Dit heeft ermee te maken dat het algoritme is ingesteld op relevantie. Dit kun je ook merken omdat je standaard tijdlijn op LinkedIn op basis van relevantie en niet op basis van de laatst geplaatste berichten.

Post op het juiste moment

Dit geldt bijna voor elk social media kanaal, maar des te meer voor LinkedIn zelf: plaats op het juiste moment jouw berichten op LinkedIn. Hoe sneller de likes en reacties binnenkomen op jouw bericht, hoe hoger het algoritme van LinkedIn je bericht zal rangschikken. Een van de beste manieren om de meeste reacties op jouw bericht binnen te krijgen is door te posten op de momenten wanneer LinkedIn leden online zijn. Dit zijn volgens Hootsuite de volgende tijden: 7:45 uur, 10:45 uur, 12:45 uur en 17:45 uur. De beste dag om te plaatsen voor B2B merken is op woensdag en de beste dag om te plaatsen voor B2C merken is op maandag en woensdag.

Wel is het van belang als een echte LinkedIn specialist om deze data naast jouw eigen data te leggen. Misschien wijkt dit namelijk wel iets af van de resultaten die voor jou het beste werken. Klinkt dit nou allemaal te moeilijk? Dan kun je ook het plaatsen van berichten op LinkedIn uitbesteden. Dan weet je zeker dat je goed bezig bent!